Pacjent mdlejący po tyzanidynie [Case #7]

Pacjent zgłasza się do apteki dzień po wykupieniu leków z recepty i skarży się, że po jednym z nich (Sirdalud 4mg) mdleje w przeciągu 15 min, a że nie stosuje żadnych innych preparatów poza NLPZ, objaw musi być związany z nowym lekiem. Obawiał się, że upadnie i straci przytomność, co się nie stało. Przez godzinę po zastosowaniu miał wrażenie braku pełnej kontroli nad swoim ciałem i opóźnienie ruchów.

Pyta, czy:

  • Takie objawy są czymś normalnym?
  • Czy może odstawić lek?
  • Czy może bez konsultacji z lekarzem obniżyć dawkę?
Metryczka pacjenta
płeć: Mężczyzna
wiek: 60
choroby przewlekłe:
  • Poranne zesztywnienie mięśni (brak dokładnej diagnozy)
inne dolegliwości: bóle dolnego odcinka kręgosłupa w trakcie dnia
stosowane leki i dawkowanie:
  • nimesulid (Nimesil) | 1-0-1
  • tyzanidyna 4 mg (Sirdalud) | 0-0-1
alergie/ nadwrażliwość/ przeciwwskazania -
Inne uwagi: Pacjent nie stosuje przewlekle żadnych innych leków

Dalsza część dostępna jedynie dla osób związanych zawodowo z ochroną zdrowia. Zaloguj się.

Podziel się:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Redakcja

Komentarze sprzed 2020 przeniesiono na forum: https://opieka.farm/forum/wiedza/pacjent-mdlejacy-po-tyzanidynie-case-7/

Pogadanki Farmaceutyczne

Sprawdź swoją wiedzę

Ostatnie komentarze:

Na forum:

Case studies

Najnowsze wpisy

Czytaj też:

Tryptany

Tryptany stosowane są w doraźnym leczeniu migreny przebiegającej z aurą lub bez aury.

Anestetyki miejscowe

Anestetyki miejscowe to leki stosowane podczas zabiegów chirurgicznych do wywołania znieczulenia miejscowego lub dostępne w preparatach złożonych przeznaczone do łagodzenia bólu wynikającego z obrzęku, zapalenia błon śluzowych i ząbkowania.

1
0
Wyraź swoje zdanie i dodaj komentarz :)x
()
x

Zaloguj się

Portal dedykowany jest osobom związanym z ochroną zdrowia. Prosimy o zalogowanie się lub rejestrację.