Łuszczyca okiem farmaceuty

Ten temat zawiera 2 odpowiedzi, ma 3 głosy, i został ostatnio zaktualizowany przez  Konrad Tuszyński 2 lata, 10 miesiące temu.

  • Autor
    Wpisy
  • #8857 Punkty: 0

    Alicja Cieślar mgr farm.
    68 pkt.

    Przegląd przez preparaty na łuszczycę: od leków recepturowych z cygnoliną i dziegciami, poprzez sterydy i inhibitory kalcyneuryny, po specjalistyczne dermokosmetyki do złuszczania, rozmiękczania i pielęgnacji skóry.

    (…)

    [Czytaj cały artykuł tu: Łuszczyca okiem farmaceuty]

    Zapraszam do dyskusji.

  • #8983 Punkty: 4

    Dominika Pietrzyk mgr farm.
    136 pkt.

    Jak długo można bezpiecznie stosować preparaty z cygnoliną? Mam pacjenta, który ma bardzo duże obszary zajęte zmianami, jest po leczeniu cyklosporyną. Z cyklosporyny zrezygnował ze względu na działania niepożądane, natomiast inne preparaty są mało skuteczne w jego przypadku. Najbardziej pomogła mu maść z cygnoliną, ale jego lekarz prowadzący wypisał ją raz – 100g – i stwierdził, że dłużej stosować nie można (a z tego co pamiętam pacjent zużył to już jakieś pół roku temu).

    Co do promieniowania – mam paru pacjentów, którzy bardzo sobie chwalą wizyty w solarium przy zaostrzeniach choroby:)

    4 użytkowników uznało wpis za pomocny.
  • #9018 Punkty: 4

    Konrad Tuszyński mgr farm.
    1.2K pkt.

    Cygnolinę stosuje się co najmniej 4-6 tygodni – wtedy dopiero zaczyna działać, ale schemat podawania opiera się na zwiększaniu stężeń. Wtedy cygnolina jest i bezpieczna i skuteczna. O stosowaniu rożnych stężeń mówią wszystkie zalecenia, natomiast dermatolodzy – nie zawsze. Zwykle piszą pudełko 100g o jednym stężeniu i do widzenia.

    Więc albo Twój pacjent coś źle zrozumiał, albo dermatolog nie ogarnia, albo jest coś jeszcze, o czym nie wiemy.

    Co do fototerapii i fotochemioterapii (światło + furanokumaryny podane na skórę, które uczulają na promieniowanie UV) to faktycznie jedna z podstawowych metod leczenia łuszczycy… oczywiście nie w Polsce:)

    Warto dodać, ze objawy łuszczycy nasilają się też pod wpływem stresu, a także nikotyny, alkoholu, nadmiernej higieny… i wielu innych czynników, które możemy przedyskutować z pacjentem jako farmaceuci.

    4 użytkowników uznało wpis za pomocny.

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.