Alergia na słońce – które leki ją wywołują i jak ją leczyć?

Podziel się:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Subskrybuj
Powiadom o
5 komentarzy
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anna Gołębiowska

Zabrakło mi hiperycyny i produktów z dziurawca.

Konrad Tuszyński

Myślę, że celowo je pominięto. 🙂 Nie ma dowodów na to, żeby stosowanie dziurawca w dawkach terapeutycznych w istotnym stopniu zwiększało ryzyko oparzeń słonecznych. A jeśli już, to wyciągi suche, które tej hyperycyny mają najwięcej (Deprim), są obecnie niedostępne. 🙁

Maria Kowalczuk

A co z dość powszechnie stosowaną, doustną antykoncepcją hormonalną?

Paweł Grochecki

Te charakterystyczne przebarwienia wynikają z nadmiernej pigmentacji pod wpływem UV nasilanej właśnie przez hormony z preparatów i raczej nie są reakcją fototoksyczną ani tym bardziej fotoalergiczną.

Maria Kowalczuk

Nie wyglądało to na przebarwienia. Były to zmiany pęcherzykowe, dokładnie w miejscach eksponowanych na działanie promieni słonecznych (ręce, łydki, dekolt, szyja). Zmiany wystąpiły podczas pobytu nad morzem i cofnęły się po powrocie z urlopu. Nie było to też oparzenie słoneczne. Pacjentka stosowała preparat Diane i enalapril. W czasie mojej aptecznej kariery, dwukrotnie spotkałam się jeszcze z takim wypryskiem u kobiet stosujących doustną HTZ.Powinnam to była zgłosić jako działanie niepożądane, ale tego nie zrobiłam. Jestem ciekawa, czy w waszej praktyce zawodowej spotkaliście się z podobnym odczynem w przypadku leku hormonalnego?

Czytaj też:

5
0
Wyraź swoje zdanie i dodaj komentarz :)x
()
x
Przewiń do góry